Nieuwsbrief mei

Elke maand publiceren wij een nieuwsbrief uit met daarin de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen maand. Dit kunnen de gerealiseerde projecten zijn, een interview met een verwerker van Liquid Rubber, een update over onze sponsoring en nog veel meer. Wilt u ook elke maand op de hoogte worden gehouden? Meld u aan voor ons nieuwsbrief door een e-mail te naar marketing@liquidrubbereurope.com

Onderstaand treft u alle highlights van de nieuwsbrief of klik hier voor de volledige nieuwsbrief.

Wie Wat Waar

Project: Kimafdichting met Liquid Rubber HBS200
Beschrijving:
Onderlinge betonaansluitingen zijn vaak een kritisch punt. Vooral als het om een kelder gaat waar het grondwater maar al te graag haar weg naar binnen wil vinden. Een goede afdichting van deze kritische aansluitingen is dus van groot belang.

Deze kimaansluiting is voorafgaand goed gereinigd en stofvrij gemaakt. Vervolgens is Liquid Rubber HBS200 aangebracht met een blokkwast. In de natte laag Liquid Rubber HBS200 is een Geotextiel geplaatst in de 90˚ hoek. Vervolgens is een tweede laag Liquid Rubber HBS200 aangesmeerd over de zojuist geplaatste Geotextiel.

Het product hard uit tot een volledig naadloos een flexibel membraan met een flexibiliteit van 900%. Een duurzame manier voor het afdichten van dit veel voorkomende detail.

Kimafdichting waterdicht maken

Project: Doorvoeren afdichten met Liquid Rubber HBS200
Beschrijving:
Een veel voorkomend probleem blijft het goed afdichten rondom doorvoeren. Doorvoeren komen voor in allerlei soorten en maten en komen uit allerlei verschillende ondergronden. De diversiteit is eindeloos wat het lastig maakt om een juiste afdichting te realiseren. Vaak zijn doorvoeren gemaakt van kunststoffen zoals bijvoorbeeld PVC, PE, PP of Aluminium. Dit zijn veelal lastige ondergronden voor afdichtingsproducten om op te hechten. Echter is dit voor Liquid Rubber geen probleem. Liquid Rubber kent een ongekende hechting op de aangegeven diverse ondergronden. Zo ook op bijvoorbeeld beton, kalkzandsteen, cement, hout en nog vele andere. Daardoor is Liquid Rubber een ideaal product voor om doorvoeren op een kwalitatieve manier af te dichten.

Op dit werk zijn eerst, de te behandelen gedeeltes, goed schoongemaakt en ontvet. Vervolgens is Liquid Rubber HBS200 ingesmeerd rondom de doorvoer en de ondergrond. Het geheel is bewapend met een Geotextiel. Vervolgens is een tweede laag Liquid Rubber HBS200 aangesmeerd over het Geotextiel heen. aangebracht met een kwast zoals te zien is op onderstaande foto’s.

Dit is een uiterst eenvoudig, maar duurzame manier voor het afdichten rondom doorvoeren. Liquid Rubber kent een uitstekende hechting en de flexibiliteit is 900%. Ruim voldoende dus om de werking van deze verschillende ondergronden op te kunnen vangen.

Kelder waterdicht maken

Liquid Rubber op volle toeren!

Bij Liquid Rubber heeft eigenlijk iedereen wel een associatie of passie voor snelheid, racen, auto’s of motoren. Tijdens ons afgelopen bedrijfsuitje werd er daarom ook gestart met een kartrace voor het gehele team.

De race vond plaats op de mooie buitenbaan in Berghem met karts die 80km/u kunnen rijden. Na een heuze kwalificatie van 20 minuten was de startopstelling bekend. Echter werd er gekozen voor een omgekeerde startopstelling tijdens de race. Op deze manier kon er meer “ingehaald” worden. De twee personen met misschien wel de grootste mond hebben daar waarschijnlijk nog steeds spijt van want na 5 bochten stonden zij samen diep in het hoge gras. De ene is nooit meer terug gezien, en de ander wist geen aansluiting meer te vinden in het veld (we zullen geen namen noemen). Verder was er wel sprake van een pittige race. De race ging met name om plek 2 en 3 want de eerste plek was voor de start al bekend. Sem van Til reed ook mee en die neemt deel aan het Europese Junioren kampioenschap 2takt karting. Ondanks dat hij in exact dezelfde kart zat als de rest, werden de meesten eenvoudig op 1 ronde achterstand gehouden. Met een grote glimlach ging hij iedereen eenvoudig voorbij. De enige die hij niet op een ronde wist te zetten, was Danial Sarief. Dat was ook degene, die door knap bochtenwerk, op de tweede plaats achter Sem is geëindigd. De derde plaats was uiteindelijk voor Richard Blom. Hij heeft veel ervaring in de race wereld en dat was ook zeker te zien. Tijdens de start was zijn kart niet vooruit te branden maar toen deze eenmaal op gang was konden weinig hem meer bijhouden. In het middenveld was het gedurende de gehele race een kwestie van leven, en laten leven.

Iedereen is gelukkig weer heelhuids uit de kart gestapt en er was vooral een hoop plezier beleefd. Er was tijdens het avondprogramma in ieder geval weer genoeg om over na te praten.

Aangezien we niet iedereen z’n foto hier kunnen plaatsen is er gekozen uit de knapste.

Platdak waterdicht maken